ONSDAGSLYX

 
Har inte haft lektioner nu på två dagar, och det känns riktigt konstigt att ha varit i Vasa för det och inte brummat hem till Närpes. Har iallafall spenderat dagarna två med att läsa på farmakologi-tent tills fredag, och igår var jag på en mysig höstpromenad för att få lite frisk luft. Avslutade kvällen med Svenska Hollywoodfruar och varm choklad. Den ultimata avslutningen på dagen. 
 
Idag igen har jag förutom tentläsningen cyklat in till centrum för att köpa hårspray åt mami och samtidigt handla lite åt mig själv också. Fantastiskt väder att cykla i. Köpte lite ingredienser till dagens middag som jag fixade ihop tills Jimmy kom på besök. Det blev bakad potatis med kycklingröra och bacon. Jättegott! Nu är det bara mys som gäller resten av kvällen. Imorgon är det skola som gäller igen!
 
Recept på dessa godsaker till fyra portioner:
Kycklingröran:
1 grillad kyckling
1 burk creme fraische (2,5dl)
1 rödlök
1 msk chilisås (jag använde tacosås)
1 riven vitlöksklyfta
Grovmalen svartpeppar
Flingsalt
 
Övrigt:
Potatis
1 paket bacon
 
Skär kycklingen i bitar och blanda ihop resten av ingredienserna. Tvätta potatisarna, sätt på lite olivolja och flingsalt och ha dem i folie i ugnen på 225 grader. Jag hade i dem 1½ timme, men kolla och känn när de är färdiga. Medan potatisen är i ugnen kan du steka bacon i ugn eller panna. Då potatisen är klar skär du ett stort kryss, sätter i röran och strör på hackad bacon. Voilà! 
 
1 a n n i k a:

skriven

Gott!

2 Anna:

skriven

Recept! ;)

Svar: Fixat! ;)
Julia

3 TIDSTJUVEN:

skriven

Det där såg ju bara för gott ut! Måste bokmärka det här inlägget och testa receptet i helgen. :D

Kommentera här: