DE FINASTE STUNDERNA 2014

 
Så här löd ett av mina nyårslöften jag lovade mig själv i fjol: 
"Och allra sist så har jag som mål att göra 2014 till mitt allra bästa år hittills! Inget ska stoppa mig! :)"

Jag kan inte säga annat än att jag för en gångs skull har lyckats till hundra med ett nyårslöfte, för detta år har definitivt varit ett år att minnas. Jag har hunnit med så mycket och prövat på så många nya saker att man inte kan kalla det gångna året annat än legendariskt. Det har satt ribban högt för det nya året men jag ska fortsätta sträva uppåt och göra detta år kanske lite ännu bättre.
 
✶ ✶ ✶ 
 
✶ Året började underbart med tanke på att min gymnasietid äntligen tog slut, vi hade Penkkis och fick åka på en oförglömlig kryssning med vår fina klass. Ett himla bra slut på en fin gymnasietid, och frihetskänslan infann sig!
 
 
 
✶ Sedan närmade sig de sista studentskrivningarna och då kändes livet genast mycket lättare. Firade att studentskrivningarna var över med en riktig kalashelg eftersom jag fyllde nitton år samtidigt. Livet var på topp helt enkelt!
 


 
✶ I april började ännu ett litet kapitel i mitt liv, jag började nämligen jobba i butiken! Där fick jag mig ett jättebra sommarjobb där jag trivdes som fisken i vattnet, och fina jobbkompisar fick jag ju också. I slutet av april steg spänningen för ABI-resan till Ayia Napa med klassen närmade sig. Vi fick en helt otroligt rolig resa med fint väder, bra sällskap och många historier att berätta åt barnbarnen.
 
 
 
✶ Sista veckan i maj hoppade jag och Jimmy på tåget ner till H:fors för att pricka av ännu en grej på vår to-do-lista: Metallica-konsert. Det var så mäktigt och verkligen en oförglömlig upplevelse trots det hemska vädret. Glada och nöjda kom vi hem igen och jag fick börja förbereda mig inför studenten.
 
 
✶ Sedan kom äntligen den efterlängtade dagen då jag fick mössan på huvudet, och ett stort kapitel i mitt liv avslutades. Jag fick en så himla fin dag omgiven av underbara personer och jag kommer aldrig glömma känslan som nybliven student.
 


 
✶ Efter studenten väntade en sommar fylld av härlig värme, jobb, simturer i kvällssolen och allt som hör sommaren till. En väldigt bra sommar kan vi summera den som.
 
 
✶ Efter sommaren vände jag blad och började nästa steg av livet, jag började studera på yrkeshögskola och flyttade hemifrån. Fick en jättefin klass och kämpade mig igenom en höst full av uppgifter och tenter. Och nu plötsligt har jag en åttondedel av studierna avklarade! Har även hunnit med flera roliga evenemang och så har jag testat på mitt livs första sitz.
 
 
 
 ✶ På höstlovet, eller den s.k. "självstudieveckan" skippade jag allt som hade med skolan att göra och for på en välbehövd semester tillbaka till Cypern. Denna gång med Jimmy och våra föräldrar. 
 




 
✶ Om man därtill räknar då jag äntligen fick jullov och fick ha en mysig jul med familj och vänner samt ett bra nyår så har vi nog de flesta fina stunderna från 2014 samlade på ett och samma ställe. Avslutade även året med att investera i en ny fin bil att ragga runt i, en ny BMW till familjen. Är så himla nöjd med det köpet.
 

Kommentera här: