LONDON DAG 2

 
 
På måndagen vandrade vi iväg redan vid halv nio från hotellet längs med övre kanten av Hyde Park med Oxford Street (4) i sikte, och första målet var Primark. Där spenderade vi tre timmar och ja, Primark var minst sagt en upplevelse i sig själv. Himla stor butik, himla mycket folk och himla billigt. 
 
 
Efter Primark var det dags för lunch innan vi fortsatte längs med Oxford Street hela dagen, tittade i butiker, förundrades över folkmängden samt mängden dubbeldäckare som ständigt susade förbi, beundrade alla fina byggnader och fikade. Några kassar med kläder rikare blev vi också och några euro fattigare.
 
♥ ♥
 
 
Då benen började bli trötta mötte vi upp fina Jojjo som jag inte sett på väldigt länge. Hon följde med oss ut den kvällen. Jag hade sökt upp en bra restaurang i förväg så vi hoppade på bussen och for ett varv via hotellet med grejerna innan vi fortsatte med buss in mot Kensington för att gå till restaurangen Sticky Fingers (5), som ägs av basisten i Rolling Stones. Och den restaurangen rekommenderar jag verkligen åt alla.
 
Där fanns de absolut godaste grillribsen jag någonsin ätit, och särskilt bra är det på måndagar då det är Monday Madness och upp till 50% på det mesta. Absolut värt bussresan ut till Kensington. Fullproppat var det också så jag tror definitivt det är en restaurang väl värt ett besök. MUMS!
 
 

Kommentera här: