SONISPHERE 2014 @ HELSINKI

Åkte som sagt igår iväg på en liten mini-semester med älskling till Helsingfors för att se Metallica på Sonisphere-festivalen. Vi tog tåg från Seinäjoki och kom fram på förmiddagen, checkade in på det fina hotellet och gick så småningom ut i ruskvädret för att shoppa lite. Hittade vad jag behövde och lite till, och så fick jag en tidig studentpresent av Jimmy ♥. Lunch på efterlängtade Bravuria och shoppa lite till sen.
 
 
Vid sex-tiden på kvällen befann vi oss vid Hietaniemenranta för att se på Danzig och Slayer, men allra främst Metallica. Mellan nio och tolv ungefär stod vi och trängdes med 28 000 andra personer i ösregnet. Legendariskt var nog ordet! Kvällen blev iallafall super bortsett från det regniga höstvädret och den oturen att en mås sket på mig (HAHAH) och min telefon dog utan vettig orsak. Trötta i kroppen och våta gick vi hem till hotellet efteråt nöjda och belåtna och kröp ner i sängen efter en lång och varm dusch som nog inte varit så välbehövlig som just då. Började dagen med god hotellfrukost innan vi tog tåget hem igen.
 
 
Mina favoritlåtar under kvällen var nog Unforgiven, Nothing else matters och Whiskey in the jar. Vi fick även äran att vara första publiken någonsin att få höra låten Frayed ends of sanity live. Inte illa det inte! ;)

Kommentera här: