Så var min helg

 
 
I fredags blev det som sagt att åka till Ellan på idolkväll med Sofie och Jojjo, och vi hade det jätteroligt med goda frukter och grönsaker och massa skratt. Fel person åkte verkligen ut men det tar vi som det kommer.
 ~ ~ ~ 
 
 
 
Lördagen var både Jimmy och jag jättetrötta, och det kändes som en slö söndag. Även det dåliga vädret spelade in och vi låg mest och tittade film halva dagen tills vi for till Pjelax på mat. Sedan tillbaka till Övermark för att säg hejdå åt ännu en liten kisse som flyttade och på kvällen satt vi igen och chillade, tittade film och spelade Mario innan vi for ut och köra till Näsby några varv och på kaffe till Teboil. Det blev en tidig kväll och vi njöt båda av att få lägga huvudet på den skönsköna kudden.
~ ~ ~ 
 
 
Idag, söndag så vaknde vi däremot redan klockan nio och var pigga. Då kom vi på att klockan faktiskt bara var åtta på grund av vintertiden, och då gick vi ut för att plocka ägg för att känna att vi inte steg upp klockan åtta en söndag helt i onödan. Efter det åt vi lite och så läste jag lite biologi så jag skall ha koll på allt, och sedan började jag så småningom göra mig klar för ljuspartyt som Jimmys mamma skulle ha idag.
Mina fina kompisar var även inbjudna och vi fick dofta på allt från mindre trevliga dofter som tallsåpa till tvättmedel till goda dofter som toffe och körsbärsträd.Ett otroligt gott doftljus till mitt rum och ett till Jimmys rum hittade jag och en fin ställning till. Det ska jag mysa mycket med under alla mörka höst- och vinterkvällar. Tacorulle och kladdkaka bjöds det på och senare blev det några matcher Mario som gick så vilt till för Elin att hon hade ut ett saftglas över hela bordet. Hehe, oj.
 
Nu blir det att läsa lite mera läxor och sen några avsnitt Greys anatomy med glögg som avslutning på kvällen. Låter hur underbart som helst i mina öron.

Kommentera här: