LONDON DAG 3

Efter ett v ä l d i g t långt uppehåll p.g.a. tidsbrist och sommar så ska jag nu ta igen Londonresan vi var på för redan tre månader sen, hehe. Men bättre sent än aldrig får vi väl trösta oss med.
 
 
 
Den 24 mars var inte mindre än Mariannes födelsedag! Det firades med champagne och sång tidigt på morgonen innan vi gjorde oss klara för att bege oss ut på nya äventyr.
 

 
Vi promenerade längs Sussex Garden och alla dess underbart fina träd som blommade. Här var det minsann vårkänslor, även om temperaturen inte var så jättehög. Vi promenerade tills vi kom fram till Edgware Road (6), där vi hoppade på en buss som skulle ta oss till Russell Square (7) för att möta upp syster Ann-Sofie och Robert som passligt nog råkade befinna sig i London samtidigt som oss.
 
 
Då vi suttit på första parkett en stund började vi fundera åt vilket håll vi riktigt var på väg och kom fram till att resan skulle ta över en timme om vi skulle ha stannat kvar på den bussen. Så vi steg av och sökte upp en ny som tur nog tog oss till rätt ställe. Så himla roligt att få träffa Ann-Sofie då jag inte träffat henne på väldigt länge.
 
 
Efter träffen vid Russell Square gick vi åt skilda håll och vi hoppade på ännu en buss som denna gång tog oss till Camden (8). Där började vi med att söka efter de enligt ryktena bästa fish and chipsen i London, men vi hittade istället Poppie's som vunnit flera priser för sina fish and chips. Och helt gott var det, ingen höjdare skulle jag säga men jag var ju tvungen att prova då jag en gång befann mig i London.
 


Camden består i princip av en jättestor marknad med massor av olika stånd, butiker och grejer att titta på, och människor av alla sorter. Det var så himla intressant och verkligen sevärt. Handlade inget särskilt men såg desto mer. Rekommenderar nog alla att besöka Camden om man kommer till London, men för att sammanfatta besöket till Camden fann vi denna skylt då vi skulle börja åka därifrån:

 
Efter att ha gått sista biten i regnet och blivit frusna satte vi oss på en pub och drack värmande Irish Coffee, eller för min del varm choklad. Sen var vi redo att fortsätta till följande ställe vi ville se och blivit rekommenderade, nämligen Kilburn (9). Där skulle det finnas massor med bra butiker men jag tror inte vi hittade riktigt rätt ställe eftersom vi blev lite besvikna och for rätt hastigt därifrån. Bussen släppte av oss i Paddington och därifrån vandrade vi hem till hotellet en sväng.
 
 
Som avslutning på den långa dagen hoppade vi på ytterligare en buss in till Notting Hill för att söka efter en restaurang. Många i sällskapet var sugna på en vanlig god biff, men det var tydligen väldigt svårt att hitta där. Så vi hamnade på en tex mex restaurang med god mat, men dålig service. Enda bilden jag har därifrån är av den läckra efterrätten jag fick. Efter denna händelserika dag var det verkligen skönt att lägga sig i sängen efteråt kan jag säga. 

Kommentera här: