Sverige.



Igår startade vi kvart över fyra och åkte ner mot Åbo. Det var jättekul att ha Sofie med istället för om jag skulle ha varit ensam. Vi kom hit vid åtta svensk tid. Idag har vi varit och smygstartat med shoppingen men jag köpte inget. Jag köpte bara härligt godis som bara finns i Sverige. Varför måst det finnas så litet utbud av allt i Finland? Kanske man borde flytta hit när man blir stor..
Idag har vi fått jättegod mat. Förrätt som bestod av räkor att doppa i nån sås som smakade av citron, nåt skal med avokado, nån krämig sås, rom och lök och så fick vi små ostkex med mjukost med vitlöks- och örtsmak. Till varmrätt fick vi råstekt vitlökspotatis och köttbitar och sallad, rödvinssås och bearneisesås till. Sist men inte minst fick vi vaniljglass med nån slags röra bestående av olika frukter, vitchoklad, kinuski och farinsocker.

Tills ikväll har Micke köpt en stoor raket. Har aldrig sett en sån stor förr. Det var som en "låda", men den var dubbelt så stor som den största lådan jag har sett hemma.
Nu vill Sofie ha datorn så nu ska jag titta på tvn medan.

Ha ett Gott Nytt År alla bloggläsare! ;)

Au Revoir
Julia

Kommentera här: