Morsdag, geocaching och annat fint!

Jag har varit väldigt oaktiv, det måste jag ju erkänna. Var faktist tvungen att gå in på bloggen och titta vad jag senast skrivit om, så länge sen är det. Har haft så mycket annat skrivande i form av essä efter essä, textkompetenser, reportage, slutrapport för vårt företag och ännu lite till, så jag har ärligt haft riktigt nog av allt skrivande. Men nu har jag lite krafter igen!
 
 
Vad har hänt på sistone? Jo, det har gått så långt så det endast är 18 ynka dagar kvar tills sommarlov. Det är inte klokt hur fort tiden går. Vi har även fått haft finbesök här i Pjelax, nämligen moster och hennes man från Åland. De introducerade mig i geocaching, något som jag nu tycker är skitkul! Det är en skattjakt världen över, googla om ni vill veta mera, och pröva på vetja! ;)
 
Papa, mama och moster och hennes man som geocachar vilt under Rörgrund paviljongs terass. Haha!
 
Papa blev glad efter att vi hittade en cache efter mycket sökande, hehe!
 
I onsdags var det även morsdag, och årets morsdag började i Övermark med äggplockning och massor med mat. Efteråt blev det bilvaxning i den sköna solen, och sen bar det iväg till Pjelax. Åt en rökt abborre (MUMS!) och efteråt hoppade mina bröder, jag, Jimmy och Nette in i bilen så for vi för att hälsa på rara söta farmor som hade gjort sig så fin ♥
 


 
 
Sen hem för att åka ut i roddbåten utan ankare för att fiska med Jimmy, haha! Fick ro hela tiden och undvika att driva iväg till svanhopen som såg farlig ut. Inget napp.



Snyggis ♥






Efter vår lilla fisketur bar det iväg på en läskig runda i skogen för att plocka mossor och lavar till en biologikurs som jag går, och där hittade vi också mycket annat än bara växter, nämligen en söndrig flick-klackasko halvt begravd i mossan. Hittade också en konstig stenhop som liknade en grav, konstiga plastsäckar nerväxta under mossan, och bäst som det var pickade Jimmy på mig där jag satt och sökte mossor, och så satt jag bredvid ett kors - alltså jag satt på en grav. Usch!
 






 
Vi tänkte vi skulle gå över till en annan skog för att vi fått nog av den skogen, men det första vi hittar där är ett skelett på marken. Det hade dock bara varit en fågel som tur var. Efter det gav vi nog upp vår skogsrunda och for hem för att mysa istället. En fin dag, kan man lätt säga!
 
 
 

Kommentera här: