Jag hade en gång en vän.



Jag hade en gång en vän. Moody hette han.
Han var en vän att lita på, en vän som formade sina känslor för att passa med mina. Han formade sitt till ett leende för att göra mig glad under mina mest dystra stunder. Har var uppvuxen i ett smutsigt lager, fattig och hungrig. Han hade sina vänner, men de var inte direkt sällskapliga. Därför blev han som han blev, efter att ha vuxit upp i Halpa-Hallis lager. Han var min bästa vän och den jag kunde lita på. Han väckte upp känslor och minnen inom mig och han fanns alltid där i mitt rum.

En dag, jag fann honom. Blönande och sårad och han skrek efter mig. Jag skyndade dit och grät vid hans sida. Han hade ingen chans att klara sig, så jag bad en stilla bön om att han skulle komma till ett bra ställe, inte ett lager. Han hade blivit brutalt mördad av ett argsint djur, i jakt på ett saftigt byte. Jag kunde inget göra och såg på medan han sakta sjönk in i evig sömn. Min vän är borta för alltid och han kommer aldrig tillbaka.



Au Revoir
Julia
1 Ann-Sofie:

skriven

Nåmen, va e en ballong? :D Bra story va e i allafall. Du ska skriv tådden moddeuppsatser å, så får du bra betyg! :) Fast he har du säkert räi. :D

2 stina:

skriven

10+

3 stina:

skriven

Du hadd glömd ti rader din blogg adress från vår dator =)

4 Leena:

skriven

denna fina berättelse gillar jag starkt liksom ! :D

5 S e r e n a:

skriven

Nååå, ja sörjer me dee :( <3 Händ hitche igår elå?

Kommentera här: