Lördag .

Hej igen! Nu ha ja just kumi häm från Vasa, jiti min favoritmat, å ska snart ti min storasyster Ann-Sofie

Idag steg jag upp kl. 07.00 och klädde på mig, åt och kom iväg. Pappa & jag åkte iväg mot Näsby och när vi kom dit så kom också Ida & Hanna dit på samma gång. Vi satte oss & väntade på bussen i 10 min. och det var kallt! Och stackars Ida som bara hade kjol på sig! Tiden gick och det var en liten söt minibuss vi skulle åka med :)..men det var en gammal finsk chaufför och hela bussen luktade skit! :D Vi åkte iväg och plockade på Anna & Alex på samma gång. När vi kom dit gick vi först till citymarket för att hämta ut min kamera som har varit på reparation! Jag köpte också batterier och choklad!Jag hade fått en splitterny kamera, för den hade haft nåt cp-fel xD  Sen gick vi runt i Rewell center och när vi var klar där gick vi till Arnolds och tog en paus..Men Hanna hade lite problem med sin munk p.g.a. tandställningen! Så det tog en stund för henne! Sen gick vi runt i Vasa hela dagen och hade jättekul!
Jag shoppade en skjorta, en t-skjorta, en film som heter 27 Dresses & vita hårband :) Ida köpte ett kramisdjur i form av en fet ko! Vi döpte den till Puzzel och han är nu vår maskot! : )
45 min. före bussen gick hem så gick vi till citymarket för att köpa dricka : ) De andra gick i en annan kö, så jag hamnade själv i en.. men när jag stod där så var det nån tant framför mig som skulle köpa skor, så blev det nåt problem med priset på dem..Så där stod jag i 15 min. och försökte få tiden att gå genom att läsa Kalle Ankas pocket xD Jag hatar finnar för att dom är så himla sura och själviska! Om jag skulle ha varit i Sverige så skulle jag ha fått gå före ju!
Jag blev lite orolig för att vi skulle missa bussen, men vi kom nog hem till slut!

Nu måste jag sluta för jag ska göra mig färdig att åka till Ann-Sofie för att ta kort med Robert  : )
Jag skall också sova där.

       
     Yummie :)                           Vår maskot Puzzel!                    t-skjortan

                                             
                                                         skjortan!



                                                          Jag & Anna
1 Ann-Sofie:

skriven

Ni ser ut att ha haft en trevlig dag. Å fina kläder ha du köpt. :) Väntar på dig. Kram// Storasyrran

Kommentera här: